Jedním ze základních předpokladů obliby jakékoliv webové stránky je to, že se v ní budou návštěvníci moci snadno orientovat. Koneckonců, nikomu by se nechtělo strávit deset minut prohledáváním daného webu, než konečně najdeme informaci, po které pátráme.
Toto pravidlo je ještě důležitější pro firemní weby, neboť na nich částečně závisí úspěch firmy. Aby tedy návštěvníkům usnadnili orientaci, našli jsme na mnoha úvodních stránkách záložku s názvem Mapa stránek GoodJump. Pokud jsme na ni klikli, zobrazily se nám jednotlivé oddíly, a mohli jsme tak vyhledat cestu, jak se dostaneme k požadované informaci.
Tato praktika vydržela skutečně dlouhou dobu, a na některých webech tyto mapy dosud najdeme. Postupně však od nich většina internetových stránek ustoupila. Ukázalo se totiž, že nejsou ani zdaleka tak užitečné, jak se na první pohled zdálo.
To mělo jednoduchý důvod: návštěvníci nevěděli, ve které sekci se informace, kterou hledají, nachází. Navíc většina neuměla tyto mapy příliš používat. Důsledkem toho byly prakticky nepoužívané. Lidé zkrátka považovali za rychlejší procházet jednotlivé oddíly a doufat, že tam najdou to, co hledají.
Proto se správci webů rozhodli změnit přístup a místo toho, aby návštěvníkům poskytli návod, jak se orientovat ve složitěji strukturovaném webu, jej zkrátka zjednodušili tak, aby se v něm mohl vyznat prakticky každý, a to bez jakékoliv pomoci.
Jistě, bylo třeba udělat několik úprav, aby tam návštěvník našel vše, co by měl, a aby se k těmto informacím nemusel složitě proklikávat. Zjistilo se však, že to není tak složité, a navíc to přináší výsledky.
A to je samozřejmě především pro firmy to hlavní. Jako vše ostatní, i jejich webové stránky slouží především k tomu, aby jim dopomohly dosáhnout co nejvyššího zisku. A to se, jak je vidět, rozhodně podařilo. Proč by jinak měla prakticky každá firma vlastní web?