Co se týká reklamních článků, tvoří tyto nesporně důležitou součást nejedné propagační kampaně a dokážou zajistit klientelu kdekomu. Protože tyto mají dar sdělovat podstatné informace zajímavou formou, dokážou přesvědčovat i informovat. Ovšem na různě vysoké úrovni.
Některé reklamní články jsou totiž vysoce kvalitní a tudíž zajímavé pro četné zástupy uživatelů internetu, zatímco jiné zrovna kvalitami neoplývají, máme-li je zhodnotit eufemisticky. A je nasnadě, že zatímco dokonalé dílo zaujme, něco nekvalitní spíše odradí.
Ovšem co když se chce prezentovat reklamním textem někdo, kdo si na napsání něčeho podobného netroufá? Nebo si na to sice troufne, ovšem nakonec sebekriticky uzná, že to není rozhodně ono a že něco takového na žádném webu vystavit nelze, není to žádoucí?
Někdo takový už si v dnešní době nemusí zoufat. Nemusí se znovu a znovu pouštět do díla, jež je nejspíše pokaždé už předem odsouzené k nezdaru, ani rezignovaně pustit do světa něco, co je natolik nedokonalé, že se to mine účinkem. Protože se tu dnes už nabízejí i profesionálové, kteří jsou připraveni a schopni napsat PR články kdykoliv, za kohokoliv a o čemkoliv.
Pokud si člověk nechá od těchto – tedy od copywriterů – napsat to, čeho je mu zapotřebí, může si být jist, že dostane přesně to, co potřebuje. Kupříkladu článek s jedním klíčovým slovem o 1800 znacích, který po uveřejnění na pravidelně aktualizovaném webu s SSL zabezpečením a rovněž redakčním obsahem funguje coby reklama naprosto spolehlivě.
A je logické, že pokud takový text dokáže zaujmout, má jeho existence smysl. Poskytne propagovanému člověku či firmě to, co se od něj plným právem očekává. Čímž se tento naprosto zásadně liší od jen rádoby slohových cvičení sesmolených amatéry, kteří na to nemají hlavu. A jejichž výtvory přestane každý číst, jakmile se mu počnou před očima rojit gramatické chyby a další nedostatky. Za které se všichni soudní lidé stydí.